obal alba

Teorie dospělosti

Cermaque

Indies Scope / 2018
Žánry: folk
nedostupné

O ALBU

„Je to super silný celý jak blázen,“ napsal zvukový mistr Ondřej Ježek Jakubovi Čermákovi poté, co mu odeslal master jeho devátého studiového CD Teorie dospělosti. Rozmáchlost aranží předchozích desek tu přitom nahradila intimita, písničkář na desce často zůstává sám s kytarou, kterou nahrával v studiu JáMor naživo zároveň se zpěvem. „Chtěl jsem nahrát desku, která by co nejvíce odpovídala mým živým vystoupením, nebo alespoň tomu, jak se při nich sám cítím,“ dodává Jakub Čermák.

 

Někde emoci písní podpoří bubenické akcenty a běsy geniálního Jaroslava Nogy, jinde křehká viola a hlas Čermákovo dlouholeté hudební parťačky Julie Goetzové, minimalistické piano Jirky Libánského nebo citlivé zpěvy hostujících vokalistek Zuzany Vantuchové a Marie Puttnerové. Zvuková podštitost a vynalézavost Ondřeje Ježka pak místy čistě folkovou desku zničehonic vyšine do postapokalyptického napětí, aby se vzápětí vrátila zpátky do kuchyně, k pozdně nočním hovorům nad právě otevřenou třetí lahví vína.

 

„Poslední dva roky patřily v mém životě k nejtěžším a to se samozřejmě promítlo do témat a nálady písní, které během té doby vznikly. Teorie dospělosti je vlastně trochu závádějící název, můj převažující pocit po třicítce je spíš ''dospělost je jen teorie'. Ale vyslovováním bolesti a pochyb nad nimi člověk získává navrch – a snad tím může od smutku odpomoct i někomu dalšímu,“ věří Jakub Čermák, který na desce v básnických textech zpívá o zkušenosti rozvodu, složitosti vztahů, podzimech, vlčích slinách i alkoholu.

 

Deska vychází u Indies Scope pouze v digitální distribuci a doplňuje tak obsahově související sbírku básní Středohoří, kterou souběžně vydávají knižně taktéž brněnští Ears and Winds.

 


SKLADBY

ukázka název

BONUSY





INDIES SCOPE
© Indies Scope

IČ 17591864     /     Cejl 825/20, Zábrdovice, 602 00 Brno