Vynikající a naprosto originální kapela! Styl "dechno-pubové písně na druhý poslech" vychází z inspirace kramářskou a námořnickou písní, šansonem, argentinským tangem, českou dechovkou a rock´n´rollem. Doporučujeme všem, kteří v domácí produkci ještě nenašli opravdu dobrou desku! Zvuk alba je předurčen nástrojovým obsazením kapely (klarinet, akordeon, trubka, xylofon, banjo, tuba, bicí), charakter písniček hudební i textařskou invencí především Jardy Svobody. Říká-li Jiří Černý v recenzi na album, že hudba kapely je "směs periferní kutálky, kramářské písně, předválečného kabaretu a židovského klezmeru", já bych ještě doplnil cirkusovou kapelu doprovázející dění v manéži. Texty vypráví o lidech na okraji společnosti, o trosečnících na moři i na souši, o zmařených, ale i dosud trvajících nadějích. Tématem je osamělost (Panenka Bárbí a Málborou Men, Na širém moři), nenaplněná láska (Ponorná řeka, Kolotoč), ale i lidská zloba a krutost (Jaromil hodně pil, Lucie, Historka z podsvětí). Řada písní v posluchači evokuje další představy, ať už melodií, tempem či textem. Například Ponorná řeka, která je tangem hraným kavárenským šramlem, mi v určité části připomene Jana Vodňanského a Petra Skoumala, je jak napsaná pro ně. Katastrofou Titanicu, ale i bezhlavě do záhuby se ženoucím lidstvem možná inspirovaná ...a loď pluje přivádí posluchače k pokušení uvěřit, že Tom Waits se naučil česky a přijel si s Trabandem zařádit.
Písně:
1. Pět prstů 2:42
2. Panenka bárbí & Málborou Men 2:43
3. Na širém moři 3:15
4. Ponorná řeka 4:40
5. Kolotoč 2:20
6. ...a loď pluje 2:23
7. Sedm statečných trpaslíků 1:27
8. Cirkus Praha 4:23
9. Jaromil Hodněpil 2:30
10. Trosečník/Paní domácí 3:02
11. Lucie 2:50
12. Historka z podsvětí 6:36
13. Evangelium podle Jarouše 5:41
14. Prodloužená jízda 2:56