Absolvoval kompozici a postgraduální kurz hudební teorie na Hudební fakultě AMU v Praze. V roce 1996 jako stipendista Japan Foundation studoval hru na šakuhači u Kifu Mitsuhashiho v Tokiu a japonskou tradiční hudbu na University of Letters v Ósace. Na hudební fakultě AMU obhájil disertaci Kinetika v etnické hudbě a získal doktorát v oboru hudební teorie – teorie skladby a v roce 2004 byl jmenován docentem. Od roku 1991 vyučuje etnomuzikologii na katedře teorie a dějin hudby HAMU, od roku 1999 také na Ústavu pro hudební vědu Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a spolupracuje jako hudební publicista s Českým rozhlasem. Ve své hudební praxi působil v 80. letech v alternativní rockové skupině Máma Bubo jako baskytarista (1983-1986). Na tento nástroj hrál i v 90.letech v souboru Před vaším letopočtem a Yamabu, v němž aplikuje postupy etnické hudby a moderní klasiky do rockové estetiky. Nejčastěji ovšem vystupuje s japonskou tradiční flétnou šakuhači, ať už jako sólový hráč, člen souboru Relaxace (s Jiřím Mazánkem a Karlem Babuljakem) orientovaným na asijskou klasickou hudbu, tak v příležitostných sestavách soustředěných na fúzi lidové hudby a jazzu. Od roku 2012 tak začal spolupracovat s klarinetistou, saxofonistou a fujaristou Michalem Hrubým (hrají spolu v sestavě Mléčná dráha) a saxofonistou Janem Gruntem (s ním poprvé hrál - spolu s Michalem Hrubým - 18. listopadu v lounské židovské obřadní místnosti při akci Pocta mrtvým), nastudoval s ním i hudbu k filmu Fritze Langa Harakiri z roku 1919 (při premiéře 28. ledna 2014 v klubu Rybanaruby doprovodil dvojici noiser Napalmex) a němému japonskému filmu Rojo no Reikon (režie Minoru Murata, 1921).
Vedle toho se věnuje i východočeskému folkloru (hraje i na různé typy dud a niněru) a středověké hudbě.